فیتوپلانکتون

تلخ مثل شکلات؛ in a good way

فیتوپلانکتون

تلخ مثل شکلات؛ in a good way

فرهنگ آپارتمانی

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ب.ظ

در تهران با برادر خود در خانه ای آپارتمانی زندگی میکنیم. مجتمع ما 10 واحدی است و بنابر شرایط معمول خانه های نوساز تهران، حدود 3 -4 واحد از مجتمع ما خالی است. خانه های آپارتمانی امروز را اگر تجربه کرده باشید میدانید اغلب مصالح به کار رفته و شرایط ساخت و طراحی به گونه ای است که به جز استحکام و زیبایی ظاهری، همه چیز در این ساختمان ها فدای قیمت شده است. یکی از موارد معمول هم مبحث عایق های صوتی است. خوشبختانه با وجود فناوری های نوین ساخت و مهندس های طراح، وضعیت انتقال صدا و حرارت از پنجره ها رو به بهبود است ولی انتقال صدا و اتلاف انرژی از در و دیوار و کف و سقف معضلی معمول و گاها پذیرفته شده است. در چنین شرایطی معضلی که آزاردهنده است، سبک زندگی و مهمانی هایی است که از فرهنگ و نگاه معمول اروپایی امریکایی وارد سبک زندگی شهری در تهران شده است. البته فقط قسمت های خوب و خوشحال کننده ش برای میزبان و مهمانان آمده و معضلات آلودگی صوتی اش برای بقیه همسایه ها چیزی است که گاهاً یا مجبورید تحمل کنید، یا به اسم احترام محل را نرک میکنید که نبینید چه خبره و در شرایطی که شما مستاجر باشید ممکن است بخاطر شرایطی که دارید بترسید و لذا از چیزی دم نزنید.

تهران شهر عجیبی است. مردمانی که در تهران زندگی میکنند خیلی متفاوتند و نمونه های بسیاری از غرب زدگی در این شهر میبینید که بخاطر عدم نظارت های قانونی باید یا آدم بده بشی، یا آدم مزاحمه، یا آدم ناراحته و یا هرچی.

کمتر فیلم و تلویزیون و چیزهای شیک ببینیم. واقعیت چیزی نیست که اغلب از رسانه ها میبینیم یا میشنویم و میخوانیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی