فیتوپلانکتون

تلخ مثل شکلات؛ in a good way

فیتوپلانکتون

تلخ مثل شکلات؛ in a good way

چرا درب چاه های فاضلاب شهری گِرده؟

جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۱۳ ب.ظ

دیروز برای مصاحبه با حدود 15 کارجو به مرکز تربیت مربی کرج رفتم. ولی به قول مهران مدیری: "چه رفتنی!" با اینکه برای خروج از محل سربازی هماهنگ کرده بودم ساعت 11 خارج بشم ولی عملاً به لطف کارها و کمی هم خنگی و دست و پاچلفتی سربازهای بی تجربه، تا 12:10 از محل خدمت بیرون نیومدم. و خب به لطف ترافیک مزخرف این شهر (تهران) حدود 12:45 دقیقه رسیدم به منزل. فوری لباس عوض کردم و ادکلن زده و شیک و پیک زدم بیرون و با بی عقلی تمام به سراغ مترو رفتم. از جاماندن از یک مترو و خط عوض کردن اشتباه و خرابی مترو در مسیر تهران-کرج و دردسرهای گرفتن اسنپ و تماس برای خریدن 25 موز برای برگزار کننده (شرکتی که از قبل باش کار می کردم) که بگذریم بلاخره ساعت 1527 (نظامی بخوانید!) رسیدم در محل و هنوز ننشسته بودم که اولین کارجو که خانمی نسبتاً بلندقد بود نشست جلوم. و خب البته موضوع این پست خانمها نیستند.

از قرار قبلی برنامه این بود که با هر کارجو حدود 10 دقیقه مصاحبه کنم و در نهایت لیستی از افراد شایسته رو برای شرکتی که قصد استخدام داره بفرستیم. شب قبل به چند سایت سر زده بودم و در مورد سوالاتی که میشه در این مدت کم از کارجوها پرسید اطلاعاتی جمعاوری کرده بود. حتی قرار بود برگه برای ایشان پرینت کنم و با گرفتن بازخورد از آنها خوش خط بودن و نظم نگارشی و تحویل به موقع پاسخ نامه رو بسنجم. ولی انقدر مدیر مجموعه هول بود که فوری منو به صندلیم راهنمایی کرد تا مصاحبه ها رو شروع کنم. حس خوبی نبود ولی دیر رسیده بودم (به هر دلیل!) و این حق رو بهش می دادم که نخواد لحظه ای تلف بشه.

سوالاتی در مورد دلیل علاقه به این کار (اپراتور دستگاه لایه نشانی!) و اینکه چطور این موضوع میتونه باعث پیشرفت فرد بشه یا چه نوآوری هایی می تواند در یک محیط کاری تکراری شکل بگیره و چطور در چارچوب محیط کاری رهبری بقیه رو می پذیرند پرسیدم. ولی بنا بر شیطنتی که همیشه در خودم هست تصمیم گرفته بودم یه تست هوش رو هم مطرح کنم. گشتم و به سوال غیرمنتظره در مصاحبه های قدیم گوگل برخوردم؛

"چرا درب چاه های فاضلاب شهری گِرد ساخته میشه!؟!"

(البته به نظرم سوال در مورد شهری در امریکا پرسیده شده چون با گشتی در اینترنت انواع درب چاه های فاضلاب مستطیلی رو هم مشاهده خواهید کرد).

Water-Drain-Manhole

بازخوردها جالب و متنوع بود. اعتراف می کنم انتظار "جریان چرخشی آب درحین وارد شدن به فاضلاب براساس حرکت دورانی زمین" رو نداشتم! بیشتر کارجوها تحصیل کرده رشته فیزیک (با انواع گرایش ها) بودند و خب، مسئله خیلی ساده تر از این حرف ها بود.

بعضی از کارجوها که شخصیت احساسی هم داشتند (براساس زبان بدن و پاسخ به مجموعه سوالات تشخیصش آسونه) از نبود گوشه های تیزی که ممکنه به لاستیک خودروها آسیب بزنه به عنوان دلیل اصلی یاد می کردند. و البته کسانی هم بودند که با پرسیدن: "برای رفتن توی چاه آسان تره، اینطور نیست؟" من رو به پاسخ اینکه "نمیدونم، تا حالا نرفتم!" وا می داشتند.
 از همه بهتر اما یکی از دوستان بود که گفت:
- یکی یه روزی اون رو گرد ساخته و تا الان همه دارن گرد می سازن! احتمالا روش تولید گرد ساده تره.
بد نبود؛ اینطور نیست؟
"حمل و جابجایی ش آسان تره"، "با فرم لوله های زیر درب چاه مطابقت داشته باشه" و "سایش و استهلاکش کمتره" هم از دیگر دلایلی بود که بهش اشاره می کردند. البته از نظر طراح سوال، نیفتادن درب در داخل چاه مهمترین مسئله ست ولی نظر دوستان هم محترمه.
  • علیرضا ش.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی