فیتوپلانکتون

تلخ مثل شکلات؛ in a good way

فیتوپلانکتون

تلخ مثل شکلات؛ in a good way

عافیت

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ق.ظ

چند روز پیش بنا به اصرار پدر و مادر پیگیر وضعیت آزمایشهای مربوط به تیروئید و سلامتی و چک آپ شده بودم. قضیه از سال پیش شروع شده بود. من اساساً آدم بدنشینی هستم (یعنی درست نمی نشینم) و به همین دلیل فرم گردنم در قسمت سیب برجسته است. همین موضوع و کمی کسالت پزشک خانوادگی ما رو به شک انداخته بود که بررسی هایی در خصوص غده تیروئیدم انجام بدهم. اولین قدم آزمایش خون بود که در آزمایشگاه پلی کلینیک شرکت نفت انجام شد (بیمه درمانی شرکت نفت هستم) و خب، بعد از بررسی و اعلام نتیجه، نظر پزشک این بود که آزمایش را در یک آزمایشگاه خصوصی تکرار کنم تا از صحت نتایجش اطمینان حاصل کنم. البته این رو هم بگم که با تزریق و خون دادن و کلاً با تماس با فلزات تیز مشکل دارم و فوراً به سستی و بازخوردهای غیرارادی در کنترل تعادل منجر میشه. که خب، این رو دیر گفتم و اولین آزمایش باز هم بهم ثابت کرد که نه، نمیتونم این مسئله رو حل کنم.

سال گذشته به یک آزمایشگاه خصوصی مراجعه کردم و بعد از پرداخت مبلغی گزاف (شایدم گضاف یا گذاف) مورد سوراخی واقع شدم و خب، تنها خوبی ش این بود که فردی که نمونه خون میگرفت مردی با تجربه و مسلط بود و خب، سوزن نمونه گیری هم بسیار ظریف بود که کبودی ناچیزی برجا گذاشت (دفعه قبل تا یک ماه جای نمونه گیری کبود بود!). منتها بدلیل اینکه در تست های مربوط به تیروئید نتایج و محدوده نرمال آورده شده، پس اینکه دیدم شرایط نرمال است دیگر به پزشک مراجعه نکردم .

یک سال گذشت و پزشک خانواده بار دیگر پیگیری این مطلب را خواستار شد و خب، چون چندوقتی بود که وزنم افزایش یافته بود و خواب آلودگی و سستی و کم ارادگی و بداخلاقی در خودم حس میکردم، باز به این آزمایش تن در دادم. و خب، باز هم یه نمونه دهی دوباره، باز هم در آزمایشگاه شرکت، با این تفاوت که این بار مسئول نمونه گیری آقا بود و غش نکردم و خب کبودی هم نداشت.

یک هفته بعد پس از مراجعه به پزشک، نتایج آزمایش پزشکم را برآن داشت که به یک متخصص غدد مراجعه کنم. بعد از 4 روز نوبت گرفتن، به حضور دکتر متخصص شرف یاب شدم. این رو هم بگویم که اول دستیار دکتر بنده را معاینه کرد و نتایج تست ها را ارزیابی کرد و درخصوص حالم و تغییرات اخیرم ازم سوال هایی پرسید. سپس برای دریافت نسخه دوباره منتظر شدم تا به حضور دکتر اصلی شرفیاب شدم. تا اینجا 40هزار تومان پول ویزیت از بنده گرفته شده بود. دکتر اصلی پس از معاینه و دیدن نتایج، اعلام کرد که دستگاه های آزمایش در پلی کلینیک شرکت نفت اعتباری ندارد و به این ترتیب، بنده را به یک آزمایشگاه تازه تاسیس در همان حوالی (خیابان آمادگاه اصفهان، آزمایشگاه نیلو) فرستاد تا تکرار آزمایش کنم و خب، جواب را هم یک ساعته تحویل میدهند و دستگاهشان جدید است و اصلا چه چیزی از این بهتر؟ متقاعد شدم که برای بار چهارم خون آریایی ام را به محضر دستگاه تشخیص اهدا کنم. و در اینجا به یکباره با هزینه 70هزار تومانی تست مواجه شدم. خب، به امید اینکه این بار دیگه بار آخره پرداخت کردم و آماده نمونه دهی شدم.

از حاشیه های خانم بودن مسئول نمونه گیری و ترس من برای سوراخ شدن و سوزن گیج 24 سرنگ نمونه گیری و ... که بگذریم، همه چیز بنظر منطقی انجام شد. حدود یک ساعت بعد دوباره به محضر دکتر شتافتم و خب، همانطور که انتظار داشتم، نامه اعمال همچنان وضعیت عادی را نشان میداد و بررسی نهایی پزشک اصلی هم مهر تاییدی بر فرضیاتم بود. که من خوبم!

همه اینها یک طرف، پس از اتمام این همه رفت و آمد، هنوز به این فکر میکنم که با وجود پرداخت حدود 110هزار تومان باید خوشحال باشم که چیزی در نتایج پیدا نشده است یا نه؟ به قول خاله ام، باید خوشحال باشی که سلامتی و خب این موضوع کاملاً منطقی ست. ولی از نظر خودم که پس از دومین آزمایش میدانستم همه چیز در محدوده نرمال است، هممم... این همه وقت و خب مبلغی که بنظرم اصلاً ضرورت نداشت و ...

عافیت بهترین هدیه خدا بعد از داشتن یه همسر خوبه. و پدر و مادر دوست داشتی.


  • علیرضا ش.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی